14 Şubat 2014 Cuma

Kahvaltı Sonrası Nişan Kurabiyesi Hazırlamaca

Geçenlerde kuzenimin nişanı vardı.Ben de çok istediğim halde yanlarında olamayacaktım.En azından uzaktan da olsa bir katkım olsun istiyordum ve kurabiyelerini yapmaya niyetlendim.Tabi buna niyetlenirken kardeşim o dönem burada olur beraber yaparız diye düşünmüştüm.Evdeki hesap çarşıya uymayınca da benim iş arkadaşlarım imdadıma yetişti.Ben de kızları kurabiye atölyesi diye kandırdım :) Şaka maka kurabiye hazırlamanın bu kadar zor olacağını düşünmemiştim ve kızları kahvaltıya çağırmıştım.Ama iyi ki de kurabiye işine beraber el atmışız yoksa hayatta yetiştiremezmişim ben tek başıma.


İşte kızları bu sofrayla kandırdım :)) Şu süslü kürdanlar bu ara çok moda.Hatta satılıyor bunlar.Benim de evde boncuklarım vardı ve kürdana takarak hazırladım bunlardan.Sofralara renk katıyor.

Külahta kekin sunumunu çok sevdim.Tarifi de kendi tarifimi uyguladığım için vermek istiyorum.

MALZEMELER
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
3/4 su bardağı süt
2/3 su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Ceviz içi,damla çikolata
1 adet portakalın kabuğu

YAPILIŞI : Yumurta ve şeker beyazlaşıncaya kadar çırpılır.Süt,yağ ve vanilya eklenip 1 dakika çırpılır.Üzerine un ve kabartma tozu eklenir.En son da diğer malzemeler eklenip elde karıştırabilirsiniz.Külahlara da içi kısmını geçmeyecek kadar doldurulur.Bu tarifle 10 tane külah yetmedi bana.160 derece fırında yaklaşık yarım saatte pişirilir.Burada tek sorun külahların devrilmesi.O yüzden özel bir düzenek hazırlamak gerekiyor.Ben baton kalıbıma dizip aralarını folyoyla sabitledim.Ama nette sonradan gördüğüm bir metod çok hoşuma gitti.Alüminyum kaseleri ters çevirip külahların girebileceği delikler açmışlar.


Sofrayla ilgili bu detaylardan sonra gelelim kurabiye hazırlama faslına.Toplamda 70 adet kurabiye hazırladık.4 kişi işbölümü yaptık;şeker hamurunu yapıştırma,onu düzeltme ( Bizim kurabiyeler biraz çekmiş aynı kalıpla yapmak bizi çok zorladı.O yüzden volovan setlerle bu işe kalkışmak daha doğru.Büyük kalıpla kurabiyeyi kesip,bir küçüğüyle şeker hamurunu kesmek lazım ) çiçek yapma ,yazıyı basma,paketleme ve kurdelalama.Zor zanaat valla :)

Kurabiyenin tarifine de buradan bakabilirsiniz.Şeker hamurunu Şeker&Sugar marka kullandım ve çok memnun kaldım.Çiçek kalıp için basmalı kupat gerekiyor.İsim içinse isim kaşesi lazım.Hepsi bu gerisi size kalmış :)


Adı aşk olan bu günde bir ömür mutluluklar Merve ve Fatih'i bulsun inşallah :)

12 yorum:

  1. Allah tamamına erdirsin, çok mutlu olsunlar inşallah

    YanıtlaSil
  2. Tuğbacım yine harika bir sofra kurmuşsun..Külahta kekler hep favorim olmuştur sunum olarak ama hiç cesaret edemedim.Çay davet i için üzerine sos ve bonibonla süslemelisinden görmüştüm.Senin tarifii deneyceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım :) Külahta kek sunum olarak iyi de ben pek külah sevmediğim için tadı cazip değildi.Ama külahlar yetmediği için muffin kaplarında da pişirdim tadı süperdi kekin.Bu arada külah seven arkadaş bayıldı keklere

      Sil
  3. Kahvaltı sofrası da kurabiyeler de harika görünüyor, llerine sağlık :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Böyle sofra varsa her ise gelinir :)
    Allah nisanlanacak çifti bir ömür boyu mesut etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama Nesrin :) Aslında işin aslı onlar pek sofra niyetiyle gelmediler ve aslında ben de onları kurabiye yaptırmak niyetiyle çağırmamıştım.Böyle ortaya karışık bir durum çıktı :))
      Aminn inşallah diyorum dileğin için de..

      Sil
  5. Kahvaltı sofranda kurabiyelerde çok hoş eline emeğine sağlık..Bloğunu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Gelirim tabi blogunuza da

      Sil
  6. ellerine sağlık tuğba.. döktürmüşsün.. külahta keki bende yapmıştım.. üzerine labneli kremayla servis etmiştim.. kızıma da yapayım, iyi hatırlattın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım :) Kremalı daha da hoş görünmüştür.Benim vaktim kalmamıştı üzerini süslemeye

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...