2 Ocak 2014 Perşembe

Kavanoz Boyama - Peçete Dekupajı

Peçete dekupajını birçok yerde görüp bayılıyordum yapılan işlere.Öncelikle satın alma yollarına başvurdum ki fiyatlarının çok yüksek olmasıyla vazgeçmem de bir oldu.Sonra gaza geldim ben bunu yaparım ki diye :)
Yaptım mı yaptım ama tabi o gördüklerim gibi olmadı olamadı.Ama beni görsel olarak tatmin etti bir nebze.İşte kavanoz krallığım :)


Malzemeler ve yapılışından da bahsedeyim ama gene de biraz daha araştırmakta fayda var diye de ekleyeyim.Ben bir sürü video izledim yapılışıyla ilgili.Yapmaya niyeti olanlara da tavsiyem bu.Keşke kursu falan olsa da gitme şansım olsaydı.Hiç bilmeyene yapmak inanın zormuş.Ben malzemeleri Ankara'dan hobi mağazasından almıştım.İlk kez alacaksanız size de tavsiyem bu olur çünkü onlar sizi yönlendiriyorlar.

Akrilik boya,dekupaj tutkalı,vernik,fırça ve pom pom fırça aldım.Ve tabi desen için peçete almalısınız.Deli gibi cupcakeli peçete arayışıma rağmen bulamadım ve kalplerde karar kıldım.Akrilik boya pom pom fırça ile zemine uygulanıyor.Beyaz için iki kat,kırmızı için üç kat boya uyguladım.Uygulama arasının en az 4 saat olması tavsiye ediliyor.İşin sırrı kavanozu güneşe tutunca karşı tarafı görmeyecek kadar boyamak.Boyamaya da kavanozun dibinden başlayıp sonra bir destekle yükseltip ağız kısmını boyayabilirsiniz.( Ben ince uzun parfüm şişesi buldum o iş için ) Bu aşamada fırınlama da yapılabiliyormuş.Ben maalesef sonradan öğrendim bu aşamayı.Boya daha dayanıklı hale gelebilirdi.Bu arada metal kapakları da akrilik boya ile boyadım.


Boya kuruduktan sonra dekupaj kısmına geçilebilir.Dekupaj tutkalını ileri geri hareketlerle uygulama yaptığımız tüm zemine sürüyoruz.Eğer sadece uygulama alanına sürerseniz diğer kısımlardan farklı görünüyor ve çirkin bir manzara oluşuyor.Peçeteyi kesip sadece en üstteki katını alana yapıştırıp,üzerinde kabarcık kalmayacak şekilde fırça ile tutkal sürüyoruz.Bu tutkal sürme işlemi kurudukça 2-3 kez uygulanabilir daha güçlenmesi için.

Puantiyeleri de kulak pamuğu ile uyguladım gelişi güzel.Fiyonkları da silikonla yapıştırdım.Aslında kapağa da kurdela uygulayacaktım ama sıcak silikon tutmadı kapakta.


Beyaz kavanozlar iyi oldu da kırmızı kavanozun dekupajı olmadı.Hala daha niye olmadığını bilmiyorum.Bilen varsa yorumunuz çok kıymetli olacaktır.

Ama anladığım birşey var ki kavanoz boyamak,süslemek bana göre değil hem vakit hem sabır istiyor.Evet ortaya çıkan şey insanı çok mutlu ediyor ama zor işte.Belki sürekli yapınca zor gelmiyordur.Benim zorlanmam biraz da bu konudaki bilgisizliğimden oldu.

Zorlandım da bıraktım mı hayır yeni boyamalar yeni yazılar yolda :)

18 yorum:

  1. harika olmuşlar! ne kadar tatlılar öyle, bayıldım ben:))))) hiç denemedim aslında istiyorum ben de denemeyi...ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim moral oldu :) Bence vaktin var ve sabırsız değilsen mutlaka dene.Ne işler var ağım açık bakıyorum valla

      Sil
  2. Ne kadar tatlı olmuş, ellerinize yüreğinize sağlık :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık şekerim çok güzel olmuşlar ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol kuzum sana daha güzellerini yaparım inşallah :)

      Sil
  4. Öncelikle kursa gitmeden çok iyi iş çıkarmışsınız bende bu aralar çok meraklıyım ahşap boyamaya gidiyorum peçete dekupajı koyu renk zemine olmuyor kavanozu koyu yapsanız bile peçeteyi yapıştıracagınız zemimi açık renge boyayın umarım birazda olsa faydam olmuştur işlerinizde kolaylıklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öncelikle çok teşekkür ederim :) Bu bilgi çok iyi oldu ama geç oldu :( Keşke bunları yapmadan daha iyi araştırsaymışım o kadar da video izledim halbuki :))

      Sil
  5. Tuğba hanım ellerinize sağlık çok begendiiiimmm bayildiimmm hayran kaldim ;-)
    misgibikokular.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yasemin Hanım :) Biraz acemice oldu ama beni mutfakta mutlu etmeye yetiyor işte :)

      Sil
  6. Cok güzel olmuşlar elinize saģlık.bende bu aralar merak saldım cam boyamaya keşke kursu olsada gitsek videolar izliyorum araştırma yapiyorum can sıkıntısını gidermek için bu işe soyunacam :))) önerileriniz nelerdir malum genis çaplı arastırma yapmak lazım tskler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için ve çok özür dilerim bu kadar geç döndüğüm için ama uzun süredir bloga hiç bakamadım inanın.Sanırım şimdiye kadar usta olmuşsunuzdur bu işte:))Ben de yaptıktan sonra daha fazla fikir sahibi oldum gen en iyi bilgiyi bloglardan ve hobi dükkanlarından alırsınız sanırım.Sevgiler :)

      Sil
  7. Bencede harika olmuşlar kendinize haksızlık etmeyin.

    YanıtlaSil
  8. ben de yapmak istiyorum ve dahada yardımınıza ihtiyacım var Tuğba hanım yatdımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın lütfen bloga girip ilgilenemiyorum hiç.Çok geç değilse tabi ki yardımcı olmak isterim sağ tarafta maille ulaşma kısmına yazabilirseniz oradan iletişim kuralım lütfen sizi de bekletmemiş olurum.Sevgiler :)

      Sil
  9. elinize sağlık. dekupaj koyu renkli boyalarda olmuyor. açık renklerde oluyor. tabi bu sadece cam boyamada. benim bildiğim bu yüzden olmamıştır.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık gerçekten harika bir cam kavanoza dekupaj
    anlatımları olmuş

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...