6 Ekim 2013 Pazar

Mısır Unlu Krep

Dün geceden beri sabah yapacağım poğaça hayaliyle yaşıyordum.Ama bir baktım maya yokmuş evde.Canım da başka birşey istemiyor.Ben de yeni birşey denemeye kadar verdim ve ortaya bu tarif çıktı.Biz çok sevdik.Mısır unlu ekmek,muffin ve krep karışımı güzel bir tat oldu.Üstelik bayağı doyurucu.Artık tarifini vereyim.


MALZEMELER
2 yumurta
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ (Zeytinyağ da kullanabilirsiniz)
1 su bardağı mısır unu
1 su bardağı tam buğday unu
1/2 su bardağı un (Tamamına beyaz un yada tam buğday unu kullanılabilir)
2 çay kaşığı kabartma tozu
1-2 çay kaşığı tuz

TARİFİ
Yumurtayı mikserle çırpıyoruz.Üzerine yağ ve süt ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.Son olarak kalan tüm malzemeyi ekleyip hamuru akışkan kıvama (krep kıvamı) gelene kadar çırpıyoruz.Kızgın tavada krep yapar gibi pişiriyoruz.Ancak krep gibi kolay şekil almıyor hemen dağılıyor.O yüzden bir seferde pişireceğiniz miktarı az tutabilirsiniz.

Afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. Sabah sabah canım çekti.Ellerine sağlık,Ben içine havuç,kabak,ıspanak,maydonoz, artık evde ne varsa koyuyorum.Öylede güzel ,doyurucu ve besleyici oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi fikir canım ya bir dahakine bende ıspanak falan ekleyeyim zaten paşa beyler sebze yemiyorlar :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...