15 Eylül 2013 Pazar

Tam Buğday Unlu Tahinli Katmer

Sabah kahvaltıda misafirimiz vardı.Benim de aklıma katmer yapmak düştü.E biz yeriz de paşam kusur kalır mı?Onun için de tam buğday unlu denedim.Paşam gitti geldi yedi tüm gün:)

  
MALZEMELER

2 su bardağı tam buğday unu(Tepeleme dolu)
2/3 su bardağı ılık su
1 çay kaşığı toz maya
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı zeytinyağ
Tereyağ
Tahin

  
YAPILIŞI

Suyun içine mayayı döküp birkaç dakika bekletiyoruz.Un,tuz ve zeytinyağı ile mayayı karıştırıp yoğuruyoruz.Kıvamı biraz sert bir hamur elde edip yarım saat kadar mayalanması için bekletiyoruz.Hamuru 3-4 parçaya ayırıyoruz.Çok ince olmayacak şekilde açıp üzerine tereyağ-tahin karışımını sürüyoruz.Tereyağ ve tahini göz kararı ayarladım;o yüzden ölçü veremiyorum.Yaklaşık 1-2 çorba kaşığı tereyağ kullanmışımdır.
Tahini de tereyağından biraz fazla ekledim.Karışımı sürdükten sonra hamuru fotoğraftaki gibi kıvırıp(gül böreği yapar gibi) tekrar açıyoruz.Ve kızgın tavada pişiriyoruz.

Afiyet olsun

5 yorum:

  1. tombik ve ojeli elleri tanımasan sen yaptım diyemezdim.süpersin Tuğba ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Hehe aşkolsun abla baklava açacağım yakında bir o kaldı:))

      Sil
  3. Harika görünüyor valla eline saglık canım sevgiler :*

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Blogumdaki kitap çekilişine sizleri de beklerim...

    Hediye Kitap: Mızmız Mırnav Dizisi ! http://wp.me/p1FZz2-Of

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...