7 Ağustos 2013 Çarşamba

Pasta Yapımı

Aslında sadece doğumgünü pastasının yapılışını anlatacaktım ama mini bir pasta rehperi olsun istedim.Ama tabi ki ilk göz ağrım paşamın ilk yaş günü pastasından başlayacağım.

Şeker hamurlu pasta ilk kez yapacaktım bir de çoştum iki katlı yapmaya karar verdim.Sipariş aşaması beni çok zorlamıştı fazladan sipariş vermişim hala bitiremedim elimdekileri.Alt kat için 1 kg,üst kat içinde 0,75kg yeterliymiş.Ama bir de süslemeler var tabi.Birkaç renk de onlar için almak gerekiyor.Olsun genede evde yapmak çok daha karlı ve daha önemlisi zevkli.Sanat eseri gibi geliyor insana bakmaya doyamıyorsun ama ne yazıkki o da kesilip yeniyor işte.



Pastaya başlamadan önce gün figürleri yaptık kardeşimle.Modelleme yapabilmek için marzipan sete sahip olmanız gerekiyor.Ben en basitinden 6 parçalık bir set almıştım.Yeterli gelmişti ama daha iyi bir modelleme için daha kalabalık bir set almakta fayda var.Bu figürler gözünüzü korkutmasın.İnternette yapım aşamalarını tek tek gösteren fotoğraf ve videolar bulmak mümkün.Biz de winnie the pooh yaparken videoya bakarak yaptık.


Yapmak keyifli ama aynı zamanda stresli de.Bizim için dezavantaj şeker hamurunu azizliğine uğramak oldu şekil verdiğimiz anda parlama ve akma yapıyordu.Bu arada suana marka almıştım.Aldığım yere sorduğumda satış talebi çok olduğundan bekletmeden satışa çıkardıklarını söyledi.Yani bizimle ilgili bir problem yoktu ama emeğimiz akınca da deli oluyorduk.

Pastanın kekini ve ganajını gündüzden hazırladım.Bir süre donması gerekiyor çünkü.Yapım aşamasını birebir bu blogdan takip ettim.Biraz zahmetli ve karışık.Ama bu yazıda çok güzel anlatmış hiç yapmamış ben bile rahatlıkla yapabildim.

İşin en zahmetli kısımlarından biri şeker hamurunu baklava yufkası gibi kocaman,ince ve düzgün açabilmek.Bir de bunlar yetmiyor oradan yırtmadan alıp pastanın üzerine oturtmak lazım.Ben 3.denemede zafere ulaştım hemen pes etmeyin :) Hamuru pastanın üzerine yerleştirebildiyseniz pasta ütüsüyle bir güzel düzelmeniz havayı tamamen aldırmanız gerekiyor.İki katlı pasta yapacaksanız araya bir de kartondan ara destek yapmanız gerekir.En mantıklısı çubuk makarnayı alttaki pastanın boyuna göre ayarlayıp kartonu onun üstüne sıfırlamak.Kürdan koyanlar da var ama ya biri yerse en azından makarnadan zeval gelmez.Süsleme ise işin zevkli kısmı gerisi hayalgücünüze kalmış.Şeker hamurlu pasta buzdolabına saklanmaz deniyor genellikle çünkü çıkınca terleme yapıyor.Ama biz mecburen dolapta sakladık çünkü bizimki dışarıda da akıyordu en azından dolapta koruyabildik.Kesmeden hemen önce getirdik masaya da.


Aslında ilk denemeyi yılbaşında yaptık.En azından pasta lezzetli olacak mı görmek için.Şeker hamuruyla süsleme planlarımız da vardı ama yetiştiremedik.Ortaya böyle birşey çıkmıştı.


Diğer denememi eşime hazırladığım sevgililer günü sürprizinde yapmıştım.Bu sefer bu tarif çok uğraştırıcı diye basit bir pandispanya tarifi denedim ama tadı bunlar gibi olmadı.Dışını da krem şantiyle hazırladım.Üzerine şeker hamurundan süsler yapmıştım.


Bir de annemin doğumgünü için bir pasta hazırladım.Onun dışını da karamelize ettiğim fındık ve bademle süsledim.Karamelize işlemi için şekeri ve çerezleri ocağa koyup renk değiştirene kadar kavuruyorsunuz.



15 yorum:

  1. çok güzel olmuş elinize sağlık bayıldım

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar.ne kadar emek harcandığı belli.oğlunun 1.yaş gününü geçiştirmiştim.2.yaş gününü yapcam inşallah.zamanı geldiğinde burdan faydalanırım artık.

    YanıtlaSil
  3. canım şeker hamuru ile çalışmak çok zormuş , kullanınca anldım.Nasıl yapmışsın onları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım biraz zor ama çok keyifli bir de şeker hamurunun iyi olup olmamasıyla ilgili sanırım

      Sil
  4. Pandispanya yapimi icin kac cm ebatlarinda kek kalibi kullandiniz acaba ? Ben 24 cm de yaptim ince oldu.. :-\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar orijinal tarifte 22cm kalıp kullanılmış benim kalıbım da sizinki kadar sanırım.En son iki kek yapıp hazırlamıştım yüksek olması için yada daha küçük kalıp kullanmalısınız.Sevgiler:)

      Sil
  5. pastayı yaptıktan sonra nasıl saklamamız gerekiyor acaba?

    YanıtlaSil
  6. Pastalarınız gayet başarılı. Yalnız şeker hamurunun akma sebebi, pasta uzerine ganaj yerine krema kullanmanız. Suana marka seker hamuru aksine çabuk sertleşir ve çatlama yapar. Ganajla kaplamadiginiz sürece, hangi marka olursa olsun terleme yapacaktır. Bilginize..

    YanıtlaSil
  7. Snra pasta nerde sakliyorsunuz pasta buz dolabı konuldunda sertlesirmi

    YanıtlaSil
  8. Snra pasta nerde sakliyorsunuz pasta buz dolabı konuldunda sertlesirmi

    YanıtlaSil
  9. Kizim icin dogum gunu pastasi yaptirdim ama dogum gününu ertelemek zorunda kalacam.o pastayi 1 hafta buzdolabinda bekletsem bisey olurmu..

    YanıtlaSil
  10. şekilli pasta maharetli kadınların işidir bede yapacağım... inşallah o kadar maharetim vardır.

    YanıtlaSil
  11. Her yerde genelde aynı bilgi, sizden özgün bilgiler öğrendiğim için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...