1 Ağustos 2013 Perşembe

Kısır Döngü

Bugün resmen pert düştüm.Paşa beni mahvediyor.Kendimi Fight Club filmindeki gibi kapana kısılmış hissediyorum bazen.Sabah kalk koştur koştur kahvaltı hazırla,keyifli günündeyse yensin yoksa fırlatılsın etrafa.Daha mutfağı toplamayadan bir emme krizi patlasın ki 11'e kadar ara ara nüksediyor bu kriz.Hadi emdik bitiyor mu bu sefer uyku krizi.E tam uyudu bir dinleneyim.Nerdeee e akşama yemek ayarlaması lazım çamaşır,bulaşık,ortalık hop bir kere kesin uyanıyor paşam.Al tekrar salla o arada internete gir.E nete gir çık olmuyor takıldın mı hop kaldı işler.

E paşan uyandı memmeeeee diye.Hadi uğraş ona bin türlü şebeklikle yemek yedireceğim diye.Bıraktım yedirmeyi sandalyeye oturtabilmek bile başarı.Neyse ki biraz ayılıyor yemekten sonra.Oyun telaşına düşüyoruz bu sefer de.15 dakikalık periyodlarda anne oyun keşfine çıkıyor.Kah kitap okuyoruz,kah kule yapıyoruz,kah bütün oyuncakları sırasıyla oynuyoruz.Ama olmuyor vakit bir türlü geçmiyor.Akşam olmuyor.Favori eğlencemiz su aktiviteleri.Ya balkonda küvetini dolduruyorum yada direk banyoda oynuyor.E papaz hergün pilav yemez tabi.

Bugün dedim Çılgın Annenin Dünyası'nda gördüğüm parmak boyayla banyoyu boyayalım.Olmadı olamadı sinir harbi içerinde geçen uzun bir banyo savaşından tabiki ben mağlup çıktım.En sonunda ağladım sinirden.Gene meme krizi başgösterdi.Ama tek meme krizi gibi de değildi dedim uyutayım ben bu oğlanı.
Bu aralar gündüz uykusunu teke düşürmeye çalışıyordum.Hala çalışıyorum.Çünkü yakında kreşe başlayacak ve iki uyku uyumak onu sıkıntıya sokabilir.Ama başaramadık.Mecburen yatırdım ikinci uykuya.Ne yalan söyleyeyim aslında benim çok işime yarıyor bu uyku çünkü o sırada akşam yemeği hazırlayabiliyorum.Zaten ramazan sarstı beni hergün hergün hiç şaşmayan bir düzen,koşturmaca.Bir de ben öyle tek çeşit yemek yapmayı da bilmem.Hadi tatlısına kadar oluyor sana hergün 4 çeşit yemek.Ve tabi onun bitmek bilmeyen bulaşığı.Bu ara beni en çok bunaltan şeylerden biri de bu.

Akşam 7'ye doğru paşam uyanıyor ama gene ağlayarak.Tahmin edin ne diye?Gene meme krizi ama bu kısa sürüyor meyveye tav oluyor hemen.Sonunda babamız eve geliyor ama yorgun argın.Gene de al buyur oğlunu siz biraz takılın diyip ben sıyrılıp iftar telaşına düşüyorum.

E akşam yemeği taarruzu bu sefer de.Yemek seçenekleri çoğalıyor tabi.Onu yemem,bunu yemem,şunu hiç yemem.Makarna mı yeri yerim üç öğün de yerim.Bunu da atlatabilirsek ne mutlu bize.Başlıyor gene paşamda meme telaşı,bende de bulaşık telaşı.Baba oyalarken Doruk'u ben de mutfağı hallediyorum çoğu zaman.Kaldı mı kalıyor malum.İkindi de uyuyan paşa erken yatamıyor bu sefer.22.30 du uyuduğunda.O uykuyu uyumasa 9 civarında uyuyor.

Ben bilgisayarımla başbaşa kaldım sonunda saat 23.00...Artık bu saatten sonra ne yaparsan

İşin insanı bazen bunaltan kısmı ise bunların hergün yaşanıyor olması.

Fight Club'ın unutulmaz replikleri döner kafamda bazen en iyi kısır döngüyü bu film anlatır çünkü.O yüzden sizinle de paylaşmak istedim.

''Yuva yapma içgüdülerine tutsak düşen tek ben değildim… Hepimizde Johanneshov markalı koltuktan var, yeşil çizgili Strinne deseniyle kaplı… Hepimizde Rislampa/Har markalı aynı kağıt lambadan var… Benimki artık bir konfeti… Çelik üstüne çinko kaplama Vild marka ayaklı saaatim. Tanrım ona sahip olmasam ölürüm… Mobilya satın alırsınız. Kendinize dersiniz ki, bu hayatım boyunca ihtiyaç duyacağım son kanepe…Sonra hayalinizdeki yatak. Sonra aradığınız tabak takımı. Sonra o güzel yuvanıza kısılıp kalırsınız. Bir zaman sahip olduğunuz şeyler artık sizin sahibiniz olur.''

''Bizim neslimiz Büyük Depresyon’u ya da Büyük Savaş’ı yaşamadı. Bizim savaşımız ruhsal bir savaş. Bizim depresyonumuz kendi hayatlarımız.''

Bu arada sosyal mesajımı vermeyi unutmuşum.Tatile ihtiyacım var hem de çok

8 yorum:

  1. İyi anne,iyi eş,iyi ev hanımı....herşeye tam anlamıyla yetmeye çalışayım derken kadının düştüğü kısır döngü çarkı bu işte.Bide bunun çalışan anne versiyonu var.Hafta sonu tüm işler,hafta içi seni göremeyen bebende eklenince ben geçen hafta sonu ağladım bu yüzden.bi taraftan temizlik yap,misafir gelcek yemek yap.benim oğlan h.sonu 1 saat anca uyuyor.onla oyna.çamaşır as,topla,katla,makineye çamaşır at.yedir,içiir,oyna uyut.mutfağı topla,bu arada onun 2 yaş sendromu da var tabi,kriz zamanı sakin kal.akşam 10 da oğlan uyur.onla birlikte bende uyumusum.yarım saat sonra kalk utu yap.12 gibi sahur hazırla.masayı kaldır.yat.gece benimki sık uyanıyor emmek için.yat kalk yat kalk saat 6.30 uyanma vakti.bide 7.30 a kadar emzir,oyna.hazırlan ve hazırla.sonrada iş e git.Çok zor olmuyor,yetemiyorum.yetişemiyorum.yoruluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki de zormuş.Ama yakında bu yazının iş kadını versiyonu da gelir 1-2 ay içinde işe başlamış olacağım.Valla dün iyici isyanlarda yazmışım bu yazıyı bugün biraz daha hafiflemiş hissediyorum kendimi.Sen çok oldu mu işe başlayalı Nagehan?

      Sil
  2. Bu memee olayı benide çileden çıkarmıştı,kafayı yiyordum bir ara,her dakika aç aç diye ağlayan bir sıpa vardı başımda,sokakta,alışverişte,müşterilerin arasında yakamı çekiştirip duruyor,memee diye bağırıyordu.Bende senin gibi çok yorulmuştum,yeter artık diye bağırasım geliyordu..Sonunda zorda olsa 19 aylıkken kestim,ama hala içinde hukte kaldı.Şuan bile görse emmek istercesine bakıp duruyor:))O dönem benden de kesin bişeyler gitti yani..Erkek çocuklarının hepsi mi böle anlamadım.Yaramazlık desen o biçim bizde:))Yaramazlıklarından düşmediğimiz yer,morarmadığı bacak kalmadı,dudağı patladı,alnını yardı ufff,3 yaşında uslanır diye düşünüyorum ama yok yok benimki uslanmaz:))Allah hepimize kolaylık ve sağlık versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla beni de bitirdi Özlem'cim ama vicdanım da elvermiyor henüz kesmeye.Aslında kesmem lazım kreşe başlamadan ama nasıl olacak hiçbir fikrim yok.Ödüm kopuyor o sahneleri düşündükçe.Doruk bir öğün atlatmaya çalışınca bile zıvanadan çıkıyor o nasıl ağlama,bağırma.Tamamen kesince nolur hiç bilemiyorum.Geçen bir blogda yazı okudum Moğalistan'da çocuk ne zaman bırakırsa o zamana kadar emziriyorlarmış.9 yaşına kadar emen varmış.Bizde mi sorun var onlar da mı bilemedim.
      Allah sana da 3 çocukla kolaylık versin canım :)

      Sil
  3. 1 sene oldu başlayalı.Mirza 8 aylıktı atamam yapıldı.ondan önce çalışma hayatım yoktu yani.yazını görünce bende içimi dökmüş oldum,rahatladım biraz.çok bunalmıştım çünkü.Allah yardımcımız olsun tuğba,Herşey onlar için Rabbim sıkıntılarını göstermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım hepimizin.Zor olmuştur hem de daha daha önce çalışmadıysan

      Sil
  4. bu kısır döngüden hep yenik hissedip artık döngüden kaçmaya başladım sanırım... hepimizin başındaki bu koşturmaca benim gibi Garfieldgillerden için zor geliyor... dönmüyor o döngü bende ... acil yardım lazım. Evimin düzenli ve temiz olduğu.. sakin sakin kızıyla etkinlik yapan , pastalar yapan bir ben hayal gibi...olur mu acaba... bu dağınık kafa tek ben de mi var acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok yanlız değilsin deli gibi!
      O dediklerin hayal değil de sanki onların hepsi dört dörtlük yapılınca sen insanlıktan çıkarmışsın gibi geliyor bana napalım herkes mükemmel olamaz değil mi?Bizim gibiler de dört üçlük yaşasınlar da önemli olan mutlu olsunlar

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...