23 Temmuz 2013 Salı

Şeker Hamurundan Kurabiye Yapımı

Şeker hamuruyla ilk tanışmamız diş buğdayı kurabiyelerimizle oldu.O ilk acemilikti ama zevkliydi.Diş buğdayını Ankara'da annemin evinde yapmıştık.Hazırlık süremiz kısıtlıydı ama saolsunlar kardeşim ve kuzenim imdada yetişti.


Çok şanslıyım ki ilkinde çok güzel bir kurabiye tarifi buldum.Tarifi bu siteden aldım.Bu hamur hem çok kabarmıyor hem de lezzetli.İşte tarifi :

Malzemeler :
  • 3,5 su bardağı un 
  • 1 yumurta
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket margarin ( oda sıcaklığında )
  • Limon yada portakal kabuğu rendesi
  • Vaniya aroması yada 1 paket vanilya
Yapılışı : Margarin krema kıvamına gelene kadar çırpılır.Üzerine yumurta,pudra şekeri,vanilya ve limon-portakal rendesi eklenip kısa bir süre daha çırpılır.Malzemeye un eklenip elde yoğrulur.Hamur biraz elinize yapışabilir.Hamur streç film sarılıp yarım saat bekletilir,ben buzdolabında bekletiyorum.Daha sonra merdane yardımıyla 1 cm kalınlığında açılır.İstediğiniz kupatlarla şekil verilir.Eğer çubuk takmak istiyorsanız bu aşamada takılır hamurun ortasına.Önceden ısıtılmış fırında 140-150 derecede 15-20 dakika pişirilir.

Süsleme aşaması için kurabiyelerin iyice soğuması beklenir.Şeker hamurunu merdaneyle ince açıp kupatlarla şekil veriyorsunuz.Şeker hamurunu yumurta akı yada balla yapıştırabilirsiniz.Ben üzeri için gıda kalemi alıp yazı yazmıştım,o sizin hayal gücünüze kalmış.

Ve böylece şeker hamuruyla tanıştım ve çok keyif aldım bu işten.A bu arada acil yapmanız lazım böyle bir kurabiye ve şeker hamuru bulamadınız üzülmeyin royal icing  diye birşey var ondan hazırlayıp süsleme yaparsınız.Yada Dr Oetkerin süsleme glazürü var.Mesela bu kurabiyeleri süsleme glazürüyle yapmıştım komşumuzun oğlu paşamın ilk arkadaşı Robin Rüzgar' ın ilk yaşgünü için.


Sonraki denememiz de 2013'e girerken yılbaşı için için yaptığımız dilek kurabiyelerimizdi.Bunlar biraz özensiz oldu çünkü vakit yetişmedi dört bir koldan kurabiyeye giriştik.Kuzenler kardeşler ortak yapımı :) Şeker hamuruyla kaplayıp süsleme glazürü ile yazı yazdık üzerine.Bu arada bunun şeker hamurunu evde mashmallowdan yaptık ama istediğimiz kıvamda olmadı.Bu tariften denemiştim ama çok sert oldu hatta eşim anca açabildi hamuru.Ayrıca hem zahmetli hemde daha masraflı evde yapmak.


Ve asıl ustalık ürünümüzü kardeşimle oğluşumun 1 yaş partisi için hazırladık.Gecenin bir yarısında yaptık bunları ama ancak bu kadar keyif alınabilirdi.


Doruk'un yaşgünü için pastayı da kendim yapacağımdan çok fazla miktarda şeker hamuru siparişi vermiştim.Hal böyle olunca özel günlerde gelsin şeker hamurlu pastalar kurabiyeler.Bunları da eşim için hazırladığım sürpriz 14 şubat yemeği için yapmıştım.Kurabiye üzerine yazı yazmak için kurabiye kaşesi daha büyük yazı için mesela aşk yazan kurabiyedeki gibi ise bundan almalısınız.Bu arada kurabiye hamurunu gıda boyasıyla renklendirip kenarına küçük bir delik açıp kurdela takınca da sunum açısından çok güzel görünüyorlar.


Son olarak da komşum ev alıp taşınmıştı onun için yaptığım ev kurabiyeleri var.


10 yorum:

  1. Tatlım işte geldim buradayım:) bana da vakti geldiğinde bi bebek kurabiyesi yaparsın artık!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız olarak yorum görünüyor ama ben tahmin ediyorum Esram:)Yaparım tabiki yapmam mı?

      Sil
  2. Harika olmus canım ellerine saglık

    YanıtlaSil
  3. bunuda denemek isterim...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ziyaretiniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkürler.Sizin kurabiyeleriniz de kimleri mutlu etmiştir kim bilir :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Ben teşekkür ederim :) Daha hepsine yorum yazardım da işim vardı yazamadım hepsine:))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ev kurabiyesi çok iyi fikir : ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım ben de baka baka doyamamıştım ona bir de profesyonel şeyler yapmak demek yanına yatıp uyuyacağım :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...