28 Temmuz 2013 Pazar

Paşalara Layık Sağlıklı Tatlılar

Paşama özel tarifleri paylaşmak ne zamandır aklımda am bir türlü fırsat bulamamıştım yazmaya.Paşam hazır paketli gıdayla henüz hiç tanışmadı.Rafine şekerli şeyleri de evde yapılmış olsalar da yedirmedim hiç.Elbette tanışacak bunlarla da ama mümkün olduğunca geç.Bizim için tanışma vakti yaklaşıyor.Çünkü Hatay'da kreş menülerini Hatay Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü hazırlıyor.Hepsi uygulamak zorundaymış bu listeyi.Ama ben devlet eliyle çocuklara neden böyle bir beslenme programı hazırlandığını hala anlamış değilim.Menüde çokokrem,dondurma,kızartma,kek gibi gıdalar mevcut.E hal böyleyken paşam da artık tanışacak bu tadlarla.Ama bazı kreşler en azından bizim yaş grubumuza dondurma vermiyor bununla yetineyim bari.İşte bunlar da paşamın sevdiği nadir tarifler :

                                                            MUZLU BİSKÜVİ 


 4 yemek kaşığı tereyağ
1 yumurta sarısı
1/2 çay bardağı irmik
1/2 çay bardağı tam buğday un
1 adet muz
1/2 portakal suyu
1 çay bardağı toz ceviz

Yapılışı : Oda sıcaklığındaki tereyağ ile tüm malzemeler yoğurulur.Kulak memesi kıvamından biraz daha sert bir hamur elde edilip 20-25 dakika 150-160 derece fırında pişirilir.  
 Not : 1 yaş altına portakal yerine elma yada armut püresi kullanılabilir.


                                                      YULAF EZMELİ PUDİNG


2 su bardağı süt
1 su bardağı yulaf ezmesi
1,5 çorba kaşığı keçiboynuzu tozu
1 çorba kaşığı kakao
1 yumurta sarısı
1/2 portakal kabuğu rendesi


Yapılışı : Tüm malzemeleri ekleyip iyice karışıtırıp pişiriyoruz.Blenderden çekip kaynadıktan sonra ocaktan alıyoruz.Bu biraz katı oluyor dilerseniz yulaf ezmesi miktarını azaltabilirsiniz.

                                                 AVOKADOLU ÇİLEKLİ BOMBA 



1 adet avokado
1 adet muz
10-12 adet çilek
4-5 adet ceviz
4-5 çorba kaşığı yulaf ezmesi
1 çay bardağı süt ( Sütü azar azar ekleyerek kıvamına karar verebilirsiniz )
İsteğe bağlı bal ( Ben gerek duymadım çünkü tadı güzeldi )
Tüm malzemeleri blender ile karıştırıyorsunuz hepsi bu kadar.

 AVOKADOLU PUDİNG


1 adet avokado 
2 adet muz
1 adet portakalın suyu
2 tatlı kaşığı bal
Toz ceviz
 Tüm malzeme blenderdan çekilir hepsi bu.Hem çok pratik hem de bir öğün için yeterince besleyici.Paşam zaten yemek seçtiği için bana ilaç gibi gelmişti bu tarif.Tarifi buradan bulmuştum ceviz eklemesi yaptım sadece.

PAŞA KURABİYESİ


4 yemek kaşığı tereyağ
1 yumurta
2 çay bardağı tam buğday un
1/2 çay bardağı irmik
1/2 çay bardağı keçiboynuzu tozu
1 çay bardağı toz fındık ve badem
1 muz
1/2 portakalın suyu
Bu da muzlu bisküvinin başka bir versiyonu.Oda sıcaklığındaki tereyağ ile tüm malzemeleri karıştırdım.Biraz cıvık bir hamur oluşuyor,dondurma kaşığı yardımıyla tepsiye dizdim.170 derece fırında kızarıncaya kadar pişirdim..


 PEKMEZLİ İRMİK HELVASI 

Tereyağında 1 ölçü irmik kavrulup üzerine 2 ölçü süt eklenir.Kavrulduktan sonra pekmez eklenir.


Afiyet olsun miniklere...

2 yorum:

  1. Harıkasınız. Kurabiyeleri yarın kızımla denemeyi planladım ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...