22 Temmuz 2013 Pazartesi

Oyun Hamuru Maceramız

Macera diyorum çünkü ikidir tutturamıyorum tarifi.Ya tariflerde sorun var yada bende.Hazırını da almak istemiyorum çünkü Doruk tadına bakmadan bırakmıyor illaki bir tutam yenecek.

İlk hamuru Paşam 17 aylıkken denedim.Bu tarifle hamur çok sert oldu.Gıda boyasını bile yediremedim hamurun içine alacalı bulacalı oldu.Tarifi de sizinle paylaşayım da en azından denerseniz de temkinli olun.Tarif için tık tık
  • 10 tepeleme dolu yemek kaşığı un
  • 8 yemek kaşığı sıcak su (sıcak su hamuru elastik yapıyor)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı sıvıyağ
  • İstediğiniz renk gıda boyasından: Sıvı ise: 10 damla, toz ise: Dörtte bir çay kaşığı

Doruk da hamur sert olduğu için zorlanmıştı ama gene de iyi vakit geçirdi.Bir de minik toplar yaptım Doruk'tan da kürdanları batırmasını istedim.


Geçen seferki gene iyiymiş sert olunca en azından pasağı da olmamıştı.Bu sefer yaptığım da pişirilerek hazırlanan bir tarif.Bu sefer oldu dedim hamuru yoğururken ama oynamak için bir aldık ki vıcık vıcık olmuş hamur.Tarif için tık tık Bunun tarifi de böyle :
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı tuz
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı elma sirkesi
  • Gıda boyası 
Yapılışı : Tüm malzemeler hamur kıvamına gelinceye kadar pişirilip gıda boyası ekleniyor.Aklıma gelmişken kesinlikle sıvı yada jel gıda boyası tavsiye ederim.Toz olanları kullanımı çok zor oluyor.


Bir ayda büyümüş benim oğlum bu sefer daha ilgiliydi ve daha çok eğlendi.Ah bir de hamur kıvamında olaydı.

 
Eh ama müstahak bana hamurun cıvık olursa bunlar gelir başına :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...