14 Haziran 2013 Cuma

Delikten Kürdan Geçirme ve Kutuya Deliklerden Ponpon Atma

Montessori aktivitelerine devam...Delikten kürdan geçirme.İnce motor gelişimini destekleyici bir aktivite.Doruk için uygun olmayabilir diye tedirgindim malum paşam herşeyi ağzına atıyor.Ama korktuğum gibi olmadı en azından ilk dakikalar.Fotoğraflarda olayın ciddiyetine bürünmüş Doruk'u görebilirsiniz.Öncelikle nasıl yapıldığını göstersem de paşam kendi keşfetmeliydi;evirdi çevirdi.


Sonunda tek tek delikten sokabileceğini farketti.


Tabiki kısa sürdü aktivitemiz çünkü paşam kürdanları ağzına götürmeye başladı.Arada sırada ortaya çıkarıp kısa süreli oynuyoruz.

Ponponlar da beni tedirgin eden materyallerdi aslında ama sıkı gözetim altında oynatılabilir.Rengarenk oldukları için yeme güdüsünü çok tetikliyor tabi.Herhangi bir kutuyu alıp delikler açıp yapabilirsiniz bu aktiviteyi.Ben dondurma kutusuna değişik ebatlarda delikler açıp değişik ebatlarda ponponlar verdim paşamın eline.Öncelikle bir kez anlatıp geri çekildim.Burada hem iç-dış kavramlarını hem de büyük-küçük kavramlarına bir giriş yapmış olduk.Hem de ince motor kasları destekleyici bir aktivite oldu.

Burada büyük küçük delikleri ve ponponları keşfediyordu.Başlangıçta büyüğü büyük delikten küçğü küçük delikten atıyordu,sonra uyanık davranıp hepsini büyük delikten atmaya başladı.


Burada da kutunun içi neresi diye inceliyordu.


Kutudan sıkılınca yeni oyun üretip üfleyerek bir süre daha oynadık;ta ki Doruk ponponu yedi mi diye annesi panik olana kadar.


Küçük bir not eklemek de fayda var bu ponponlar çok kalitesiz malzemeden yapılmış boyaları çıkıyor,evde kendiniz yapsanız daha iyi olabilir.Başlangıçta ponponları sayısını bilmem bana avantaj sağladı arada yedi mi diye sürekli kontrol ettim çünkü.Ve en önemlisi kesinlikle gözünüzün önünden hiç ayırmayın her iki aktivite için de

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...