22 Mayıs 2013 Çarşamba

Keçeyle Badi ve Tütü Yapımı

Keçe ile birşeyler yapmak uzun zamandır aklımdaydı.Aslında paşama niyetliydim ama yeğenimizin doğumuyla ona hediye yapmaya karar verdik.Kardeşimle beraber o zaman tütü de yapalım dedik.Vakit kısaydı tütü yapımı basit ama çok oyalayıcıymış.Annemin de el atmasıyla bir gecede bitirdik.


İsmi yazabilmek için Word programında 150 fontta Showcard Gothic karakterinde çıktı aldık.Aslında yağlı kağıt ve karbon kağıdıyla kalıptan yazıyı çıkartabilirdik ama yağlı kağıt almayı unutunca tek tek harflerle uğraşmak zorunda kaldık.Keçeyle harfleri ve tacı sıcak silikonla yapıştırdık.Minik çiçekler ve boncukları da silikonla yapıştırınca ortaya bu çıktı.Yapımı oldukça keyifli ve kolaymış.

Tütü yapımı için de 1,5-2 metre kumaş,lastik,saten kurdela kullandık.Bende bu fotoğrafa bakıp yaptım.Netten alıntıdır bu fotoğraf.


Kurdelayı dolamak da kolay olmadı.Eşit aralıkla kurdelayı aralardan geçirdim.


Kurdelayı doladıktan sonra da fiyonk yapıp ortasına gene silikonla çiçeği yapıştırdım.Eteğin aralarına da boncuk yapıştırdım.Sayısı fazla olsa daha güzel olacaktı ama tütüye boncuk yapıştırmak sonradan aklıma geldi.


Bu vesileyle de İremnur'umuza uzun ve güzel bir ömür dileriz.Allah bahtını güzel etsin...

8 yorum:

  1. http://nur-ela-m.blogspot.com/
    ben de bloğuma beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Bende de kız olmayınca yeğenlerle karşı komşumun kızına yaptım tütü
    ama 2mt ye yakın tül kullandım halaa hoş durmadı, kilotlu çorapla giyilse belki daha iyi durur
    içine astar mı diksem diye düşünmüştüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim kumaşın tamamı bitmedi ama bunları genelde külotlu çorapla giyiyorlar hatta çoraba da işleme yapıyorlar.Ya da daha tüle yakın kumaşlar var onlarla denenebilir belki.Bizim bıdığa bu daha büyük geliyor çorapla fotoğrafını gördüm sadece

      Sil
  3. Tuğbcığım ben de tütü tüllerinin seçimi karşılaştırmasını yayınladım : ) http://cocugumlaeglenirken.blogspot.com.tr/2014/02/tutu-yada-petitutu-yaparken-kullanlacak.html
    Sen hangi tür tülü tercih ediyorsun harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumuştum canım o yazını yeşil tütü kalmış hatta aklımda çok beğenmiştim..Tül türlerinin adını bilmiyorum 2 tip vardı biri sert biri yumuşak ben bu şekilde durmasını istediğim için sert olanı tercih etmiştim

      Sil
  4. bu işi sevdim seri olarak yapmayı düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim tşkler

    YanıtlaSil
  5. bu işi sevdim seri olarak yapmayı düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın evde internet yok bu ara iş de çok yoğun hiç kontrol edemedim yorumları.Nasıl yardımcı olabilirim size?Dilerseniz mail de atabilirsiniz.Sağ tarafta bana ulaşabilirsiniz bölümünden mesaj bırakabilirsiniz.Sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...